4 יתרונות של רכישה דרך חנות וירטואלית בחו"ל
היקפי הקניות באינטרנט נמצאים במגמת נסיקה חדה
מזה כמה וכמה שנים, ועפ"י כל המומחים קצב הגידול של הרכישות המקוונות רק ילך
ויגדל. דוגמה אחת למגמה הנ"ל היא יום הרווקים הסיני, שבשנים האחרונות מזוהה
פחות עם רווקים ולאו דווקא עם סינים אלא יותר עם חגיגת קניות סוחפת: אם ב-2009
לקחו חלק ביום זה, שמתרחש ב-11.11, 30 סוחרים בלבד, הרי שב-2017, סך הכל 8 שנים
מאוחר יותר, נמכרו במסגרתו מוצרים בשווי כולל של יותר מ-25 מיליארד דולר!
גם אנחנו הישראלים מסתערים יותר ויותר על קניות דרך חנות וירטואלית - שאגב, הופכות
ליותר ויותר מוחשיות בזכות טכנולוגיות מתקדמות והבנה מעמיקה יותר של בוני האתרים
לגבי הענקת חוויית משתמש לגולשים/קונים. ב-2016 הגיעו לארץ כ-52 מיליון חבילות,
נתון שדירג את ישראל, עפ"י מחקר בינלאומי של ענקית הסליקה פייפאל, במקום
הראשון בעולם מבחינת מספר החבילות ביחס לגודל האוכלוסייה. ב-2017 נאמד סכום
ההוצאות הכולל שלנו ברשת ב-14 מיליארד דולר, עלייה של כמעט 20% ביחס ל-2016, וגם
ב-2017 נקדיש כולנו, מילדים ועד קשישים, זמן הולך וגדל לשופינג אונליין.
נתון מעניין במיוחד הוא ההעדפה המובהקת שלנו
לקניות באתרים הבינלאומיים: עפ"י המחקר הנ"ל של פייפאל, אחד מכל 2
ישראלים מבצע רכישות אינטרנטיות רק באתרים שכאלה (ועוד 34% מחלקים את הקניות בין
אתרים כחול-לבן לאתרים מחו"ל). בקרב בני ה-16-18, הדור הבא של הצרכנים ובעצם,
במידה מסוימת, כבר הדור הנוכחי, הנתון מובהק אף יותר ו-2 מכל 3 צעירים מבצעים
קניות אינטרנטיות בעיקר באתרים מחו"ל (ובפרט אופנה). להערכת מומחים בתחום, יש
לכך 4 סיבות עיקריות:
יתרון מס' 1:
מגוון רחב יותר
סיבה בולטת אחת להעדפת אתרים בינלאומיים על פני
חנות וירטואלית כחול לבן היא המגוון הרחב הרבה יותר שמציעות חנויות בחו"ל.
לכאורה האינטרנט הוא מקום שאין בו גבולות גאוגרפיים, ובעצם גם אתרים של חברות
ישראליות יכולים להציע אפשרויות בחירה נרחבות עד מאוד - אולם בפועל כשאנחנו גולשים
אל האתרים בחו"לאנחנו מגלים שפע מסחרר של אפשרויות, כך שאותם אתרים מקנים
לנו בחירה רחבה יותר ובהתאם סיכוי מקסימלי למצוא בדיוק את הפריט שאנחנו חושקים בו.
יתרון מס' 2: פריטים ייחודיים
בנוסף לעובדה שכל חנות וירטואלית בחו"ל
מציעה כמעט תמיד מגוון רחב יותר של פריטים לעומת המקבילה שלה בארץ, כך שקל ונוח
לבחור מבין אפשרוית רבות, החנויות הבינלאומיות מציעות גם פריטים שפשוט אין בארץ,
לא בחנויות הפיזיות ולא באלה הווירטואליות. בהתאם כל מי שמחפש פריטי לבוש
ייחודיים, אביזרים לסמארטפון שאין לאף אחד אחר, גאדג'טים חדישים, כלי בית בדיוק
לפי טעמו וכו', יודע שהמקום הנכון לעשות זאת הוא באתרים בחו"ל.
יתרון מס' 3: מחיר אטרקטיבי
אמנם רכישה בחנות
בינלאומית מוסיפה על עלות המוצר עצמו גם את דמי המשלוח, שלעתים עלולים להיות
גבוהים יחסית, אולם גם כך קיים פער בלתי מבוטל בין רמת המחירים של החנויות
האינטרנטיות הישראליות לבין אלה שפועלות בחו"ל - תוצאה של יוקר המחייה בארץ.
בהתאם, כשאנחנו רוצים להגיע ליחס עלות-תועלת מיטבי עבורנו, כדאי לחפש באתרים
בינלאומיים.
יתרון מס' 4: חגיגות קניות עולמיות עם מבצעים משתלמים
כאמור באופן כללי הסיכוי למצוא פריט נחשק במחיר אטרקטיבי גבוה
יותר כשמדובר על חנות וירטואלית בחו"ל - והסיכוי מתעצם אף יותר במסגרת חגיגות
הקניות העולמיות: את יום הרווקים הסיני חוגגים גם ישראלים רבים (כולל
הנשואים/נשואות והגרושים/גרושות…), וכולנו כבר מכירים גם את בלק פרידיי, סייבר
מאנדיי ושאר הזדמנויות להצטרף אל כל העולם לשופינג גלובלי משתלם במיוחד.






