איך תבחרו את הנעליים המתאימות לכם ביותר?

כאשר אנחנו רוכשים זוג נעליים חדש, יש כמה דברים שרצוי לקחת בחשבון מלבד עיצוב הנעל. מידת הנוחות של הנעל חשובה מאוד לתפקוד היום-יומי שלנו ויכולה להשפיע על היציבה שלנו וההליכה התקינה שלנו. כמות הבעיות הבריאותיות שעשויות להיווצר כתוצאה משימוש בנעל לא מתאימה תפתיע כל אחד, ולכן חשוב שנחבר נעל שמתאימה באופן מושלם לכפות הרגליים שלנו ולאופן השימוש וסוג הפעילות שנרצה לעשות עם הנעליים תוך היעזרות בטבלת מידות נעליים מסודרת ומדויקת.

טבלת מידות נעליים

חשיבות הנעליים לבריאות הגוף

בכל פעולה שאנו עושים שכוללת הליכה או ריצה, מועבר מידע למוח ישירות מכף הרגל באמצעות מיליארדי חיישנים. המוח קובע באמצעות המידע שמועבר אליו מהי צורת ההליכה והיציבות שהגוף דורש בכל רגע נתון, בהתאם לתנאי השטח. ברגע שאנו נועלים נעליים על כפות רגלינו, השפעה על החיישנים ניכרת ויכולה להשפיע על ההליכה והיציבות שלנו. יש לבחירת הנעל הנכונה חשיבות עצומה מעצם השפעתה על התפקוד שלנו כתוצאה מכך.

כאשר אנו רוכשים נעליים, נסתכל קודם כל על טבלת מידות נעליים ונבחר את המידה שהכי מתאימה לכפות הרגליים שלנו. רצוי שמידת הנעל תהייה גדולה בחצי מידה מגודל כף הרגל שלנו, על מנת שיהיה מקום לאצבעות להתרחב ושתתאפשר גמישות לכף הרגל ללא לחץ שיופעל עליה. לעומת זאת, חשוב להקפיד שהמידה לא תהיה גדולה מדי כדי שכף הרגל לא תהיה משוחררת מדי בתוך הנעל ותפגע ביציבות ובהליכה שלנו.

בחירת הנעליים הנכונות

לאחר שבחנו טבלת מידות נעליים ובחרנו זוג שנרצה למדוד, חשוב לבצע בדיקה פנימית וחיצונית של הנעל כדי לוודא שהמידה נכונה. קודם כל נניח את כף הרגל על הנעל ונוודא שאין חריגה לאורך וגם לרוחב מהנעל עצמה. לאחר מכן ננעל את הנעל על כף הרגל ונבצע את הבדיקה הפנימית בעמידה, כאשר כל משקל הגוף על הרגליים. בשלב זה נשים לב שקיים רווח במרחק בין קצה האגודל לדופן הנעל. מומלץ גם לנוע מעט כדי להרגיש את התמיכה של הנעליים בזמן הליכה.

צעד חשוב לא פחות הוא התאמת הנעל לסוג הפעילות העיקרי שעבורו היא צריכה לשמש. חשוב לשים לב לסוג הנעל שאנו רוכשים, לדוגמה נעל שמיועדת לריצה ומתהדרת במגוון בלמי זעזועים למיניהם. נעל מסוג זה אכן מצוינת לצורכי ריצה ואימוני כושר מסוג זה, אבל רובנו נשתמש באותן נעליים גם לפעילויות אחרות כמו הליכה. במקרה כזה, בלמי הזעזועים עשויים דווקא לפגוע ביציבות שלנו בכך שהם ישבשו את פעילות החיישנים שמעבירים מידע למוח.

לסיכום, חשוב להיות מוכנים בעת רכישת הנעליים ולדעת בדיוק מה הצורך שלנו. בקנייה מקוונת באתר אמזון, ניתן להזמין מגוון רחב מאוד של נעליים. את הנעליים שנרכשות באתר ניתן לשלוח לארץ באמצעות חברת IDGU.

מבצעי השבוע
תנור להכנת פיצה FERRARI G3 ,, מחיר מיוחד 649 ₪ לזמן מוגבל
שואב אבק Dyson GEN5 ABSOLUITE,, מחיר השקה 3,290 ₪ לזמן מוגבל!!
‏בלנדר מקצועי Vitamix Explorian ,, מחיר מיוחד 2080 ₪ לזמן מוגבל